De uitstapjes - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Lien Deweirdt - WaarBenJij.nu De uitstapjes - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Lien Deweirdt - WaarBenJij.nu

De uitstapjes

Door: Lien Deweirdt

Blijf op de hoogte en volg Lien

14 Januari 2016 | Noorwegen, Stavanger

Wat een vreemde mix aan gevoelens.
Het gevoel van vrijheid omdat ik alleen op avontuur ben naar Stavanger.
Een angstig gevoel omdat ik dit alleen doe.
En toch.. Een gevoel van enthousiasme, nieuwsgierigheid en plezier.

Nadat ik al deze wierwar aan gevoelens mij liet overspoelen, ben ik dan toch tot mijn positieve gekomen.
Was ook nodig, want ik had een hele waslijst aan spullen/eten/drinken die ik moest gaan aankopen.

Zo ben ik samen met enkele anderen op 'uitstap' geweest naar de IKEA. Ideaal wanneer je een donsdeken en dergelijke nodig hebt. Plus! Het is waarschijnlijk de budgetvriendelijkste keuze die je kan maken hier.
Vervolgens had ik overlevingsmiddelen nodig. 'KIWI' of 'REMA 1000' zijn dan de veilige keuzes om boodschappen te doen.
Het beste is om genoeg verse groenten in een keer aan te kopen. Dan kan je een maaltijd maken voor meerdere porties en dat vries je dan lekker in. Je weet maar nooit hé.

Nadat alle inkopen gedaan zijn, is het tijd om te ontspannen.
Ik ben dan op verkenning gegaan in Stavanger Sentrum. Ben daar wat beginnen verdwalen en kwam uiteindelijk uit aan de haven. Aan de haven vond ik 'street art'. Industriële pijpleidingen werden door een voor mij onbekende artiest in een modern en fleurig jasje gestoken door graffiti kunst.

Donderdagavond wat vroeger gaan slapen, want morgen is het introductiedag. Bovendien in het voor de internationale studenten een openingsfuif/- en quiz in het studentenhuis. Dit wil ik zeker niet missen, en al zeker niet omdat ik te moe zou zijn.

Slaap wel!

  • 26 Januari 2016 - 14:44

    Roos:

    Ik heb je foto's nog eens bekeken. Lijkt me daar een schitterende locatie. Natuur in combinatie met StreetArt, een pittoreske dorpskern én een leerrijke Universiteit. Een goed stadsplan voor jouw uitstappen kan je wel van pas komen ;) Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lien

Welkom op mijn blog! Hier kan je al mijn indrukken, avonturen en studie-ervaringen van UiStavanger volgen.

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 6176

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 20 April 2016

Mijn Erasmus reis

Landen bezocht: