Oslo, the cold smelly capital - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Lien Deweirdt - WaarBenJij.nu Oslo, the cold smelly capital - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Lien Deweirdt - WaarBenJij.nu

Oslo, the cold smelly capital

Door: Lien Deweirdt

Blijf op de hoogte en volg Lien

14 Februari 2016 | Noorwegen, Oslo

Het is vakantie en dan wil je een stapke zetten.
Hiervoor ging ik naar Tromso, maar nu zet ik mijn reis verder in de ecchte hoofdstad van Noorwegen, namelijk Oslo.
En ik die dacht dat de koude daar in het noordelijkste noorden erg was, wie had dan gedacht dat Oslo nog kouder kon zijn?
Freezing cold!

Oslo heeft zeker zijn charmes, maar naar mijn gevoel is het een typische grootstad, met veel drukte, verkeer en uitlaatgassen. Gelukkig waren er enkele plekjes waar ik werkelijk kon genieten van deze stad.
Het Vikingmuseum en de interessante geschiedenis over de Noordpoolexpedities konden mijn honger voor cultuur zeker stillen.
Het Munch museum? wel... zijn meest bekende schilderij, 'the scream', schreeuwend afwezig in dit museeum, want ja, het hangt in hun Nationaal museum, wat een logische mensen die noren. Lachen!

Wat had Oslo nog meer te bieden? Een uitgebreid netwerk aan openbaar vervoer. Superhandig!
Het bracht ons overal naartoe waar we wilden. Ook naar de Magic Ice bar, in het thema -hold your breath- the scream from Munch!! Heb ik het ding dan toch gezien, in ijs weliswaar.
Best wel grappig zo'n ijsbar, vriest je kont er bijna af omdat je op de schoot wilt kruipen van een ijssculptuur. De huiscocktail kon me gelukkig wel wat opwarmen ;)

Naast de vele musea en het nachtelijke leven, ben ik samen met mijn reisgenote ook een cruise gaan doen. What the hell were we thinking?! We dachten, hey het zal wel adembenemend mooi zijn om de fjorden vanop de boot te zien en te genieten van een rustige toch op zee met al die mooie natuur rondom ons. Dat was het ook eerlijk gezegd, prachtig! Voor zover we echt hebben kunnen rondkijken, want op de boot was het nog kouder dan op het vassteland, duh!, beetje aan mispakt eerlijk gezegd. Reden te meer om ooit eens een cruise te doen tussen de fjorden als het wat warmer is.

ohja, last but not leasst! We zijn gezellig naar de opera geweest, een prachtig klassiek concert. Bovendien was de muzikant ook nog eens grappig. Alleja, te horen aan het gelach van de mensen in de zaal, ik begrijp namelijk nog steeds geen snars van dat Noors.

  • 23 Februari 2016 - 14:31

    Roos:

    Grappig omschreven (kan me het zo voorstellen).
    De tip is duidelijk: er is veel moois te beleven in Oslo, maar voor de buitenactiviteiten heb je een flinke scheut zon nodig om er optimaal van te kunnen genieten. (zoals overal trouwens)
    Je hebt in elk geval de emotionele kwelling van de Schreeuw van expressionist Edvard Munch ondervonden door verstelt te staan over de mooie natuur, de cultuur en door het schilderij niet te vinden in het Munchmuseum...
    Fijn overzicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lien

Welkom op mijn blog! Hier kan je al mijn indrukken, avonturen en studie-ervaringen van UiStavanger volgen.

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 6161

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 20 April 2016

Mijn Erasmus reis

Landen bezocht: